Szépségápolási márkák, amelyek évszázados múltra tekintenek vissza

Nem egy olyan kozmetikai- vagy bőrápoló márka létezik, amely mindannyiunknak ismerős, és amelyik már az előző, vagy még az azelőtti évszázadban született. Ezek közül szemezgettünk.
Szépségápolási márkák, amelyek évszázados múltra tekintenek vissza

A megbízhatóság egyik indikátora lehet, ha egy márka vagy cég nagyon sok ideje jelen van a piacon, hiszen arra következtethetünk ebből, hogy termékeik kelendőek, jó minőségűek. Ez igaz a szépségiparra is, így most megnéztük, mely márkák vannak jelen már az 1800-as vagy az 1900-as évek óta a boltok polcain.

Nivea

Forrás: Pixabay

Ó, a fémdobozos, kék színű Nivea-krém! Nemcsak édesanyánk, nagymamáink fiókjában is megtalálható volt, ugye? A márka története 1882-ben indult, Paul Carl Beiersdorf német gyógyszerész ekkor alapította meg a céget, mely évekkel később kifejlesztett egy újfajta bőrápolókrémet. A Nivea 1911-ben született meg, nevét pedig a hó latin elnevezéséből (nix, nivis) kapta, hiszen a krém maga is hófehér. Az összetevői a mai napig szinte változatlanok, az eredetit kifejlesztő Isaac Lifschütz kémikus keverékéhez glicerint, citromsavat, rózsa- és gyöngyvirágolajat adtak, és csak a legújabb tudományos eredmények ismeretében fejlesztik tovább. A klasszikus fém külső 1925-ben született meg, a harmincas évektől kezdve más termékeket is piacra dobott a cég, például sampont, testápoló olajat és borotvahabot is. A világhírt Elly Heuss-Knapp és okos marketingje érte el, ő ismerte fel ugyanis a márkaszínek jelentőségét és onnantól kezdve használták azt előszeretettel reklámjaikban is. Mára több, mint ötszázféle terméket jegyez a Nivea, és bár nem ez a Beiersdorf vállalat egyetlen márkája (ott van a Labello, a Hansaplast és a La Prairie is), mégis messze ez a legjövedelmezőbb.


Kiehl’s

Forrás: Unsplash

John Kiehl 1851-ben, Manhattanben nyitotta meg aprócska patikáját, és segédje, majd a bolt későbbi tulajdonosa, Irving Morse fejlesztette tovább az ottani termékeket. Ezek közül jó pár ma is létezik és nagy népszerűségnek örvend, ilyen a Blue Astringent Herbal Lotion névre hallgató tonik, vagy a kakaóvajjal és béta-karotinnal dúsított testápoló, a Creme de Corps. Aaron Morse, Irving fia volt az, akinek a Kiehl’s név a nemzetközi sikert köszönhette, ő ugyanis húsz év alatt egy ismert, természetes anyagokat használó kozmetikai céggé változtatta az egykori kicsi boltot. Aaron 1995-ben hunyt el, a vállalatot lánya, Jami Morse Heidegger vitte tovább, és negyvenmillió dollárosra duzzasztotta a bevételt, mivel már nemcsak helyben árulta a termékeiket, hanem high-end áruházakon és üzleteken keresztül – például Barneys, Neiman Marcus. Itt is fontos szerepe volt a marketingnek, Jami a hagyományos módok helyett többre tartotta az ingyen osztogatott termékmintákat, és a szóbeszédet, vagyis hogy maguk a vevők keltsék jó hírét a cégnek. 2000 tavaszán megvette a márkát a L’Oréal, így ennek köszönhetően ma már harminc Kiehl’s bolt van világszerte, továbbra is luxusminőségben.


Guerlain

Forrás: Pixabay

Pierre-Francois Pascal Guerlain 1828-ban a Rue De Rivolin nyitotta meg parfümüzletét Párizsban, a francia fővárosi elit pedig hamar felkapta a helyet. Nem telt bele sok idő, és megrohamozták a kis üzletet, a márkának és tulajdonosának pedig olyan rajongói és pártfogói lettek, mint III. Sándor orosz cár és Viktória királynő. De nem maradtak meg a parfümöknél, negyven évre rá kozmetikai kollekciót dobtak piacra, elkezdték gyártani a mai napig népszerű Sapoceti szappanokat, aztán sminktermékek következtek. Miután az idősödő tulajdonos nyugdíjba vonult, Aimé nevű fia vette át a bizniszt, és négy generáción át a Guerlain család vezette azt. 1994-ben az LVMH cégcsoport vásárolta fel a márkát, akik a Louis Vuitton, Henessy és Moet et Chandon gyártóinak egyesüléséből jöttek létre. A Guerlain 1828 óta több, mint hatszáz féle illatot dobott piacra, senkinek sem kell bemutatni a Jickyt, a Shalimart vagy a Vétivert.

De vajon melyik japán szépségápolási márka volt, mely bevitte a szigetországba a nyugati trendeket, és ki volt az a kanadai születésű üzletasszony, aki nem az igazi nevéről keresztelte el sminkmárkáját? A Colore.hu cikkében elolvashatjátok.

Kapcsolódó cikkek

Luxus a hajápolásban: a Kevin Murphy termékek varázsa

Luxus a hajápolásban: a Kevin Murphy termékek varázsa

Ezt a fenntartható ausztrál márkát érdemes kipróbálnod.

Szépségápolási márkák, amelyek évszázados múltra tekintenek vissza

Szépségápolási márkák, amelyek évszázados múltra tekintenek vissza

Nem egy olyan kozmetikai- vagy bőrápoló márka létezik, amely mindannyiunknak ismerős, és amelyik már az előző, vagy még az azelőtti évszázadban született. Ezek közül szemezgettünk.

Vonzó dolgok, amiket a férfiak szeretnek a nőkben

Vonzó dolgok, amiket a férfiak szeretnek a nőkben

Sok nő egészen mást tart szépnek, mint a férfiak.